Dzieci jak co roku wesoło i bezpiecznie spędzały wakacyjny czas z Miejskim Centrum Kultury i Sportu w Jaworznie. Od 1 lipca do 20 sierpnia Klub „Pod Skałką” przygotował dla nich szereg wakacyjnych zajęć pod hasłem “Kreatywnie i pod chmurką”.

W tym roku postawiono na ruch i wszelako pojętą aktywność fizyczną czego wynikiem były liczne wycieczki autokarowe i piesze. Zwiedziliśmy: Park Doświadczeń Fizycznych, Dom Legend i Strachów w Ogrodzieńcu, Wioski Świata Park Edukacji Globalnej w Krakowie, Centrum Kultury, Nauki i Zabawy w Katowicach – “Bajaka Pana Kleksa”, WOMAI Centrum Nauki i Zmysłów w Krakowie, Górnośląski Park Etnograficzny w Chorzowie. Odwiedziliśmy Zagrodę Maciejówkę w Ostrowie k/Żarek gdzie uczestniczyliśmy w warsztatach “Misie przytulisie” oraz Stary Młyn – Interaktywne Muzeum Dawnych Rzemiosł w Żarkach. Po każdej wycieczce uczestnicy pogłębili swoją wiedzę, zdobyli nowe doświadczenia
i przeżycia, które miło wspominają.

Wycieczki piesze po okolicy i do najpiękniejszych zakątków Jaworzna wypełniały czas wakacyjnej laby. Geosfera, Park Angielski oraz Przystań kajakowa nad Przemszą to miejsca gdzie w ciszy i spokoju wypoczywaliśmy, korzystając z tropikalnych kąpieli słonecznych przy tym chłodząc się lodową degustacją. Nie mogło zabraknąć wyjazdów do Multikina, uczestniczyliśmy w dwóch seansach filmowych: “Mustang z Dzikiej Doliny: Droga do Wolności”, “Wojna z dziadkiem”.

Kolejną atrakcją dla naszych podopiecznych to wyjazd do Domu Kultury w Szczakowej na bardzo pouczający spektakl teatralny “Niezwykłe przygody psa Kropelki”. Dużym powodzeniem cieszyły się różnorodne warsztaty artystyczne podczas których dzieci rozwijały zdolności manualne, ciut z pomocą instruktorów, ale tylko ciut :). W lipcowych warsztatach był: rysunek żurnalowy, którego bohaterką była Madame lato, kolaż z własnym zdjęciem. Dzieci wykonały również stojak na telefon wykorzystując materiały z odzysku, uszyły laleczkę z kółeczka i wymalowały abstrakcje na blejtramie w stylu Pablo Picasso. Wymalowały również na płóciennych prostokątach rozmaite grafiki. Po zszyciu 270 elementów powstały dwa piękne wakacyjne patchworki. Do projektu włączyła się grupa małych artystów z Domu Kultury w Szczakowej.

Sierpniowe wakacyjne warsztaty były równie ciekawe. Z własnoręcznie barwionej soli morskiej uczestnicy wykonali tęczowe lampiony, uszyli letnią torbę z koszulki i przytulankę wesołą chmureczkę. Z glinki samoutwardzalnej ulepili kwiecisty świecznik, a ze zrobionych przez siebie stempli wykonali obrazy.

W wolnych chwilach, a było ich bardzo mało. organizowaliśmy m.in. zabawy muzyczne na których zaadaptowaliśmy własny tekst do ludowej melodii i stworzyliśmy piosenkę, towarzyszyła nam przez całe wakacje.

W ostatnim tygodniu zajęć realizowaliśmy kolejny projekt wykonując albumy techniką scrapbookingu. Wykorzystaliśmy do tego zalegające “szufladowe przydasie” i wiele innych bibelotów. Albumy i warsztatowe dzieła, będą pamiątkami z udanych wakacji spędzonych w Klubie MCKiS “Pod Skałką”. Tymczasem zapraszamy na zajęcia stałe do naszej placówki na które będzie można się zapisać już od 1 września. Wszelkie informacje na stronie www.mckis.jaworzno.pl lub kontakt tel. 32/6600146.